Qualsevol argumentació que negue la necessitat d’un servei d’Ordenació i Regulació d’Aparcaments a una ciutat comercial com a Xàtiva és ben discutible. De fet, qualsevol servei de zona blava ha de perseguir l’objectiu de promoure el moviment de vehicles en aquelles zones de major concentració de serveis (botigues, oficines, administracions, entitats bancàries,…) i evitar els estacionaments de llarga durada. Ara bé, aquest objectiu pot distorsionar-se en el moment que a un servei públic com aquest se li aplica la lògica empresarial encaminada a l’obtenció d’un benefici econòmic privat.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEi2wYF4XRGIYt6tC9WhHIzolztXnQCgWbZjZxt-WS65Pa9cYvpkHbEjgqgOrLb1rV12hthjcZXGPTAcudchCTxIjcyjmpMlhyphenhyphenZpGZEnLw94X2dnscMcVUX1UUxbXodY37kLgEqI/s1600/img_8311.jpg)
L’actual contracte de l’ORA es va signar en l’any 2004 i té el seu final en
el mes de març de 2015. En canvi, des del govern municipal no s’ha fet cap
moviment per evitar la seua pròrroga anyal i així es podria reproduir fins a
l’any 2030. Quina barbaritat! I volem que no ocórrega. Per això, presentem la
nostra proposta orientada a municipalitzar el servei de l’ORA en novembre de
2015. A hores d’ara són molts els comerciants, particulars i associacions que
veuen en la gestió dels parquímetres, anul·lació de denúncies, cobrament de
multes i enganxament de la grua un clar objectiu recaptatori, i lògic
tractant-se d’una empresa privada. Per aquesta raó, cal redefinir el servei des
de la gestió pública per posar en el centre el dinamisme econòmic del conjunt
de la ciutat. Apostem per una gestió pública, per la supressió de 166 places de
l’ORA en zones de baixa intensitat comercial i per l’ampliació del servei amb
les 198 places de pàrquing de l’avinguda Corts Valencianes. Per cert, places de
pàrquing buides, de propietat municipal i sense cap ús en aquestos moments. A
més, sense obviar que els 100.000€ que reben les arques municipals pel cànon
aplicat a l’empresa es podrien transformar en un augment d’ingrés d’un 40%.
En qualsevol cas, prompte se’ns obrirà una finestra d’oportunitat per
canviar les coses. Per centrar l’acció municipal en el benefici col·lectiu i
per rellançar l’economia de la ciutat des de l’impuls del nostre ajuntament.
Aquest és un bon exemple.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada